دو صد گفته چون نیم کردار نیست …

ژوئن 30, 2008 در 3:12 ب.ظ. | نوشته شده در اجتماع | ۱ دیدگاه
برچسب‌ها:

همیشه افکار چالشی به گاه خلوت انسان را در چنبره خود گرفته و ذهن را به عمیق نگاه کردن می خواند. برای من هم چون دیگران، زمانی این چالش معطوف به سر بردن در گریبان خویش می شود و در جستجو و واکاوی نرسیدن های خود بر می آیم.

گاه نیز پرنده فکر سیری می کند بر آنچه در جامعه ما می گذرد و می اندیشم در جامعه ایی که چون به پای حرف زدن می رسد. همه ما اخلاق مداریم و حق در کلاممان آشکار و این در و گوهر است که در قالب اندیشه به جای کلام از دهانمان خارج می شود و اندیشه در جریان کلام، هماره اندیشه نیک و نشانگاه سخن طریق راستی. پس چرا به گاه عمل نسبت به جهان پیرامون خود عقبیم و به جای پیش، پس می رویم. !

و اما …

کوتاه سخن آنکه گله مند که چه عرض کنم مبهوت و مقهور رفتار دوست سابقن عزیز خودم شاتوت هستم. که چون زمان گفتن رسد همگان را به نیکی فرا خواند و بیشتر اوقات انبوهی از بدی های خودمان را چون آینه ایی صاف و صیقلی به رخمان می کشد.

یاد می آورم زمانی به ابطحی تاخت که چرا یک پست از وبلاگ خودش زودتر از موعد مقرر ( راس ساعت چهار بعد از ظهر هر روز ) آپدیت کرده و نتیجه گیری کرده بود این عمل ابطحی به دلیل در نظر گرفتن احتیاط و پایین راندن پست مهمش « صدور انقلاب با اسلحه و آقای خاتمی « از تارک وبلاگ بوده است. آن پست شاتوت را با نام » سکوتی به حجم فریاد » من لینک کرده بودم. حرف کلی شاتوت در آن پست این بود که چرا احترام به مخاطب لحاظ نشده و ابطحی خلاف روال جاری عمل کرده است و اشاره به این مورد که مخاطب حواسش جمع است و اگر چیزی نمی گوید و می گذرد، از سر نادانی او نیست. من نیز چون کلامش را بر حق می دانستم و احترام به مخاطب را همواره واجب با طیب فراوان آن پست ایشان را لینک کردم. در پست بعد شاتوت بخشی از حرفهاش را پس گرفت و من تا دیشب متوجه نشدم که ایشان پست » سکوتی به جحم فریاد » را کلن عوض کرده است. !

چند روز پیش مجددن اینجانب پستی از ایشان را لینک کردم که مربوط به بازی وبلاگی دانشگاه زنجان بود و در کمال ناباوری دیدم که ایشان دو روز بعد و پس از چند دیالوگ کامنتی ترجیح داده اند این پست را نیز حذف کنند. مانده ام که چه بگویم.

رفیق دیروز دیده فرو بر به گریبان خویش …

 

۱ دیدگاه »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. هموطن گلم
    بزرگواری بزرگان ممکن است بچشم خودشان نیاید
    ولی برای کوچکانی مثل ما عین درس میماند
    از این که آن گره کوچک باخردمندی باز شد
    خوشحالم
    سربلند و تندرستی شمارا آرزومندم
    با احترام
    albalooina


پاسخی بگذارید

وب‌نوشت روی وردپرس.کام.
Entries و دیدگاه‌ها feeds.

