باخته ایم جنگ را، سالهاست …

مه 1, 2008 در 12:26 ب.ظ. | نوشته شده در اجتماع, سیاست | 15 دیدگاه
برچسب‌ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ذیل یکی دو پست اخیر خودم در وبلاگ و یا لینک هایی که خودم در زمینه ی جنگ به سایت بالاترین ارسال می کردم و یا دوستان می گذاشتند، چشمم بسیار به کامنت هایی شبیه به این مضامین می افتاد.

اگر نمی رفتند.

اگر نمی رفتیم.

اگر دفاع نمی شد.

امروز …

اسم شوهر خواهرت جاسم بود.

مادرت فلان می شد.

دین و دنیا …

ناموس …

مرز …

و تکرار و تکرار

در این پست می خواهم نگاهی کنم به آنچه در صورت اشغال کشورم رخ می داد و نیز به شرایطی که در آن قرار داریم.

در صورت اشغال مردم ما نمی توانستند بر سیستم حکومتی کشور خود نظارت کنند و آرایشان تاثیری در چرخش قدرت نداشت.

مگر الان جز اینست.

در صورت اشغال مردم کشور من از فروش منابع و صادرات معادن و ذخایر کشورش نمی توانستند سود ببرند.

مگر الان می برند. شادی ثروت ما را ممالک غیر از ما می کنند. همان ها که به خونمان تشنه اند و تا اندک مجالی یافته اند، ادعای اروند را دارند و یا آنان که در فلسطین هنگام شلیک توپ توسط صدام به سوی ایران دست افشانی کردند.

در صورت اشغال خواهر و مادر من مورد تجاوز قرار می گرفتند. قبول.

مگر آن دختری که در امارات و سایر کشورها از زور بدبختی و نداری به ثمن بخس فروخته می شود، خواهر و مادر من نیست؟

در صورت اشغال تمامیت ارضی کشور بهم می خورد.

مگر امروز به دست خود خزر را نمی دهیم و زمزمه تفاهم بر سر جزایر سه گانه شنیده نمی شود.

اگر کشورم به دست دشمن فتح شده بود. اسمم عربی بود.

مگر امروز نیست.

نگاهی کنید عزیزان ما چه داریم از خود، که به داشتنش سنگ به سینه بکوبیم و بگوییم اگر نبود. این می شد و آن.

15 دیدگاه »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. عزيزم تاراج مغلان را تاريخ نشان داده است
    لازم نيست تكرار شود
    تاريخ مطالعه كنيد دوست من
    یوزپلنگ:
    نیازی به تاریخ نیست نگاهی به دور و برت بکن

  2. کاملا باهات موافقم؛ البته اگر انقلاب لعنتی نمی شد به احتمال زیاد جنگی اینچنینی نیز در کار نبود یا اگر بعد از فتح خرمشهر، صلح پذیرفته می شد و لعنتیها به فکر فتح کربلا نمی افتادند لازم نمی شد این همه کشته و زخمی و مصیبت داشته باشیم و اگر …

  3. دوست عزیز . از نظرت متاسفم . ایادر منجلابی که این حکومت با خود ما درست کرده ، انچنان غرق شدیم که حالا بگویم فرقی نمی کرد دیکتاتور دیوانه عرب خاک ما را تصاحب می کرد و ناموس ما را به یغما می برد .
    یوزپلنگ:
    سلام رفیق من 🙂
    مطمئنن فرق می کرد
    من نخواسته ام و نمی خواهم رشادت ها و بزرگی های کسانیکه در راه دفاع از وطن در طول تاریخ جان و مال خود را داده اند زیر سئوال ببریم که خود نیز از تبار ایشانم
    اما شرایط الان به گونه ایی است که می توان گفت حداقل در صورت اشغال تصور اینکه غرق در منجلابیم به دست خود وجود نداشت

  4. میشه یک دعوتنامه بالاترین برای من بفرستید به آدرس:
    vazirzadeharash@yahoo.ocm

  5. به گمانم نگاهی است به نیمه خالی لیوانی که قرار بود پر باشد… تلخ است، و البته تا حدی کاریکاتوری (از این لحاظ که تناسب اجزاء رعایت نشده است)، اما می خواهد دردی را نشان دهد.
    موفق باشید

  6. یوز پلنگ عزیز،

    کمی مثل صاحب اسمت جنم داشته باش، این همه یاس و نا امیدی واسه یه یوز پلنگ ارانی کسر شان.

  7. قضیه تفاهم در مورد جزایر 3گانه چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  8. کاملا باهات موافقم

  9. ‏‏همه حق انتخاب دارند ، انتخاب شما بين بد و بدتر يک کم برام خنده دار بود.
    Rathenau ميگه: فکر کردن يعني‌ مقايسه کردن، دوست عزيز شما مقايسه ميکني‌ و فکر ميکني‌ که داري فکر ميکني ( يا کردي)
    یوزپلنگ:
    مقایسه آری
    اما اصلن انتخابی صورت نگرفته
    کمی به فکرت نرمش بده

  10. با سلام

    نیگه این منجلابی که الان هست به نظر بنده بختر از این است که یک کشور خارجی بر روی ایران تسلط داشته باشه. اگر توجه کنی یکی از معدود کشور هایی که روز آزادی یا جسن آزادی ندارند ایران است. چون ایرانی با رفتن زیر پرجم دیگران مخالف است و اگر جنگی دوباره بشه و بگن دو راه داری :

    این جتگ رو ببازی و به همه چیز مادی توی دنیا برسی ولی یک اسم یک کشور دیگه رو تو باشه.
    یا اینکه بگن باد بجنگی و اگر جنگیدی یا میمیری. اگرم نمردی وضعیتت از اینی که هتس بدتر می شه.
    من به شخصه گزینه دورم رو انتخاب می کنم.

    ولی قبول دارم که وضعیت مملکت اسفناک هست. از دست من و تو و عوام ملت کاری بر نمی یاد مشکل مافیایی هست که واقعا مثل خرچنگ روی ایران افتاده و ول کن نیست. این مافیا هم اصلا پشت پرده نیست. به نظر من شخص خامنه ای که خدا لعنتش کنه در راس این مافیا قرار داره. هرکی می گه نه فقط به عنوان ولایت مطلق فقیه این فرد توجه کنه تا به خودکامگی و قدرتی که این فرد داده پی ببره.

    ایران مثل بادکنکی شده که به زودی می ترکه. همراه با این ترکیدن ( مسخره نکنید منظورم از ترکیدن منقلب شدن اساسی است ) دو حالت پیش می شاد. حالت اول که بعید می دونم اینه که وضع ممکلت بهتر می شه و با این منقلب شدن همه چیز بسوی پیشرفت می ره. حالت دوم اینه که وضع مملکت صد پله بدتر می شه که به اجتمال زیاد همین اتفاق می افته. پیشنهاد من انه که هرچه زودتر از این ترکیدن دور شید. هرچه دورتر بهتر. البته من ایانی هستم و به ایرانی بودنم افتخار می کنم ولی هروقت بتونم می رم از این کشور. همین.

  11. یعنی منظورت اینه که صدام میومد و بعدشم مثه الان عراق و افغانستان …
    ناموس یا بی ناموسی فقط این نیست که نگاه کنی یکی به خواهرت مادرت چپ نگاه کنه ؟

    اونایی که تا دیروز نگران خراب کردن مجسمه بودا توسط طالبان بودند امروز برای درآمد خودشون میراث چند هزار ساله ی عراق و افغانستان رو به غارت میبرن.

    چند سال از جنگ جهانی میگذره ؟ هنوزم آمریکاییها تو کره و ژاپن تفنگدار دارن ؟
    حالا هی شما بگو هیچی نداریم ؟ ایران هنوزم با آن گروههای بقول شما دست افشان رابطه ندارد ، که فتح و خلق از آن دسته اند .

    یادم هست اپوزیسون مقیم خارج آنوقتی که روحانی فرت وفرت امتیاز میداد حتی دم از مسلم بودن حقوق هسته ای ایران میزد ؛ نوری زاده آمد و گفت اینها دارند مملکت را بر باد میدهند، بعد که اوضاع فرق کرد انرژی تبدیل به بمب شد و حقوق مبدل به ننگ …

    اگرهیچی نداریم چرا ولمان نمی کنند دو روز آب خوش از گلومان پایین برود . اگر چیزی نداریم کجای ما را تحریم می کنند پس ؟

    شما هر چه دلتان می خواهد می گویید ( مثل اون مامور اطلاعاتی فیلم آژانس ) بعد می گویید آقا من توهین نکردم و مورد احترامند و اینا …

    خوش باشی
    یوزپلنگ:
    خوش به حالت همه چی داری 🙂

  12. شاید به این سیاهی نه ولی تقریبا باهات موافقم

  13. شاید از این سیاه تر هم حق باشه

  14. یک نوع سفسطه در کلامت دیده می شه.
    فرق اشغال با تصمیمی که بخش های از داخل خود ما برای ما می گیرند، مشخص است.
    به نظر تو بهتره مثل ژاپن بشیم که اشغال بشیم و بعد از 50 سال قدرت اقتصادی بشیم؟
    اشغال شده و تحقیر شده ولی اباد و مرفه؟

    من خودم نظری نمی دم.
    یوزپلنگ:
    قابل توجهت رئیس جمهورت می خواد ژاپن اسلامی بسازه

  15. […] ایم جنگ را، سالهاست … ( از وبلاگ غرش ) لینک به منبع         تذکر: منبع غیردگرباش […]


پاسخی بگذارید

وب‌نوشت روی وردپرس.کام.
Entries و دیدگاه‌ها feeds.

