مستراح نامه

فوریه 8, 2008 در 2:29 ق.ظ. | نوشته شده در اجتماع, شعر | 16 دیدگاه
برچسب‌ها:

پر کرده است این جیش، مثانه ام خدایا

از کف برفته طاقت، هست مستراح آیا؟

آن دوغ لعنتی که، آن یک تعارفم داد  

اکنون ببرده طاقت از کله ام خدایا  

در راه ماندگانیم، توی ترافیک شهر  

دارد مغازه ی تو یک مستراح آیا؟  

در آن موال کوچک، ما را گذر نمی داد  

صاحب مغازه ی شهر، چون ما شدیم صد تا  

دنیا مجال نام و هم نیز جای ننگ است  

کو مستراح اینک بهر خلاص آقا؟  

باید همی که این جیش بر بین پا بریزد  

تا باورش نمایی موشک پران تو آیا؟  

آسایش خلایق تنها به هسته بازی   

هرگز نگردد آسان ای هاله دار بالا  

یک نکته بین دانا رازی نهان به من گفت  

در زیر زمین پاساژ، هست مستراح آنجا  

با شوق سوی آنجا پرواز کردم آری  

دیدم که بر در آن قفلی نشسته بر جا  

با رنج بیکرانی از پله ها گذشتم  

دیدم نشان مسجد بر کوچه ای، خدایا  

سویش دوان شدم من، تعظیم بر مناره  

وقت نماز بود و فارغ شدم، خدایا  

یوزی به لطف ایزد، بازت بماند حرمت  

اکنون تو خواهش دل برخوان به او به آوا  

آه ای خدای هستی، ای راز دار مستی  

*مخراج پول ملت، بر من کن آشکارا  

————————–

* مخراج = محل خرج کردن

16 دیدگاه »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. خدا بود.

    یوزپلنگ:
    سپاس
    محبت داری آرش جان 🙂

  2. اقا شاهکار بود. من چرا تا حالا شما رو ندیده بودم؟

    یوزپلنگ:
    سپاس
    از هم اکنون در خدمتم 🙂

  3. آفرین! به این میگن یک استعداد کشف نشده! 🙂

    اما جدی جالب بود

  4. ببخشد یه کم رک می گم ولی این دری وری ها که نوشتی شعر بود ؟؟؟

  5. وزن عروضی نداشت.

  6. جالب بود

  7. ali bood agha aliiiiiiiiiiiiii kolli hal dadi

  8. احسنت
    چه مثانه پری دارین از دست این دنیا

  9. داد و بی داد بار تعالی
    ما را نیست ادراری
    قطره ای آب لطف بفرما
    مخرج را گل گرفتیم
    خاطراش را بردیم به دفتر ها
    شکم را نه نان است نه ته دیگ
    مسترا را عف بفرما

  10. محشر بود رفيق 🙂

    یوزپلنگ:
    سپاس

  11. با حال بود به سایت من هم سر بزن ونظر دهید

  12. جالب بود…

  13. سلام رفیق شفیق…ممنون از دعوت سخاوتمندانه ات..راستش انقدر وبگرد نیستم که لینک به درد بخوری برای بالاترین پیدا کنم از طرفی هم انقدر مطمئن نیستم که اگه یه اکانت بالاترین داشته باشم تبدیلش نکنم به وسیله ای برای جار زدن احساسات و تفکرات شخصیم که الحق به درد هیچ کس هم نمی خوره…با این حال از این که قابل دونستی منتهی تشکر را دارم. (راستی این ایمیلی که اینجاست واقعی نیست…شرمنده)

  14. سلام
    جالب بود ، در شعر سپید هم بسرای
    لینک دادم بهت

  15. جالب بود .ولي اي كاش قالبش مثنوي بود.توي اين موارد بهتر جواب مي دهد.

  16. چه وبلاگ خوبي داري , يادم باشه چند روز يک بار بهت سر بزنم


پاسخی بگذارید

وب‌نوشت روی وردپرس.کام.
Entries و دیدگاه‌ها feeds.

